Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu
Herb Świedziebnia
Znajdujesz się w: Aktualności Archiwum

Informacja dot. umów na odbiór odpadów komunalnych, które powstają na nieruchomościach niezamieszkałych

Informacja dot. umów na odbiór odpadów komunalnych, które powstają na nieruchomościach niezamieszkałych

Aktualności

2021-12-03

Urząd Gminy Świedziebnia przypomina o obowiązku zawarcia przez właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne, indywidualnych umów na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej.

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości: http://bip.swiedziebnia.pl

Powyższy obowiązek dotyczy każdego podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w wyniku której powstają odpady komunalne. Dotyczy to: budynków użyteczności publicznej, placówek oświatowych, banków, poczty, lokali handlowych, gastronomicznych, zakładów rzemieślniczych, usługowych, produkcyjnych oraz wszystkich innych jednostek usługowych i organizacyjnych.

W sytuacji, gdy nieruchomość posiada dwie części tj. przeznaczoną na cele mieszkaniowe oraz przeznaczoną na działalność gospodarczą, właściciele nieruchomości powinni:

  1. Uiszczać do gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej, zgodnie ze złożoną deklaracją.
  2. Zawrzeć dodatkową umowę na odbiór odpadów komunalnych z podmiotem uprawnionym do odbioru odpadów komunalnych – na część nieruchomości niezamieszkałej (na której prowadzona jest działalność gospodarcza). W przypadku, gdy część niezamieszkała jest wynajmowana, obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych spoczywa na właścicielu lokalu, chyba że zapisy umowy najmu lokalu stanowią inaczej.

Na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) gmina obowiązana jest prowadzić ewidencję umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, w celu kontroli wykonywania przez właścicieli nieruchomości i przedsiębiorców obowiązków wynikających z ustawy.

Zgodnie z art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) właściciele nieruchomości niezamieszkałych zobowiązani są do udokumentowania posiadania umów na korzystanie z usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych poprzez okazanie takich umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.

W związku z powyższym przypominamy właścicielom w/w nieruchomości o obowiązku dostarczenia lub przesłania kopii wskazanych dokumentów do Urzędu Gminy Świedziebnia.

Najbliższe wydarzenia
Sołectwa Gminy Świedziebnia mapa Księte Mełno Okalewko Janowo Zasady Zduny Zasadki Granaty Grzęby Michałki Kłuśno Dzierzno Chlebowo Rokitnica Wieś Rokitnica Nowa Świedziebnia

Dane kontaktowe

Gmina Świedziebnia
Adres: Świedziebnia 92A, 87-335 Świedziebnia
Tel.: 56 49 384 60 / 56 49 384 70 / 56 49 384 79
Fax: 56 49 384 29
E-mail: gmina@swiedziebnia.pl
Adres ePUAP: /73lyjx7r4t/SkrytkaESP

Godziny pracy

poniedziałek 7:20 - 15:20
wtorek 7:20 - 16:00
środa 7:20 - 15:20
czwartek 7:20 - 15:20
piątek 7:10 - 14:30

Nr rachunku bankowego

Bank Spółdzielczy w Brodnicy O\Świedziebnia
18 9484 1150 1200 0172 2012 0004

 

Nr rachunku bankowego dla opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
96 9484 1150 2212 1200 0172 0020
Bank Spółdzielczy w Brodnicy O/Świedziebnia

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.